martes, 21 de agosto de 2012

7477.- DOLORS MIQUEL ABELLÁ







Dolors Miquel Abellà
Dolors Miquel Abellà (Lleida, 18 de julio de 1960) és una poeta catalana.
Després d'alguna incursió jovenenca, la seva aparició en l'escena pública catalana ocorre cap a la segona dècada dels anys 90. Des d'aleshores, i amb períodes en els quals se n'ha apartat de manera voluntària, ha anat publicant llibres, col.laborant amb articles en la premsa escrita i oferint recitals, xerrades o bé participant en actes culturals, o fins i tot organitzant-los. Ha rebut els premis de poesia Rosa Leveroni (1989), Ciutat de Barcelona (2005) i Gabriel Ferrater (2006). En la seva poesia hi usa dialactelismes amb freqüència.

Poesia

El vent i la casa tancada (1990)
Llibre dels homes (1998)
Transgredior (1999), amb fotografies de Vanessa Pey[2]
Haikús del camioner (1999)
Gitana Roc (2000)
Mos de gat (2002)
Amb capell (2003)
Ver7s de la terra (2004)
AIOÇ (2004)
Missa pagesa (2006)
El Soc (2007)
Musot (2009)
La dona que mirava la tele (2010)

Narrativa

Maruja Reyes sóc jo (1992)

Otros:

Cap home és visible (2010), poesia catalana medieval







Humanidad de un bistec de ternera

Un ángel japonés de 1.40
con delantal rojo y uñas nacaradas
puso un enorme bistec de ternera frente a mí
y me salvó de la muerte inmediata
porque desfallecía de irrealidad de amor
y el sueño y el hambre me habían abandonado,
y ya pertenecía al reino de los dioses
que ni cagan ni comen.
Humanidad
pásame trinchos de simplicidad recubiertos de salsa bearnesa,
mientras lo miro patéticamente, obsesivamente,
con la furia de todas las células de la memoria en la mirada,
como miré a mi madre muerta
los últimos instantes
por retenerla
y verla
antes que dejase de ser,
pásame trinchos de simplicidad y alguna palabra frita,
humanidad.







Mula obstinada

Canícula de agosto. El sol
nos ha clavado el diente y yacemos ya
en medio de la sequía de un huerto reseco
de matojos casi muertos, ruinosos y áridos
una casita al fondo, un jardín quemado
y un tractor viejo, triste, oxidado. Destinos agrarios.
Allí, drogada de recuerdos,
haciendo lo suyo, la mula amaestrada
empuja tozuda la rueda de la mente,
amarrada a su eje, sola, arropada,
no cesa de girar: bajo el sol ardiente
gira, se revuelve sobre el camino del agua.
¿Cuándo terminará este mula lasciva
de salpicarnos de ardor la piel 
con el sonido mojado y grato de la lascivia?
Mula. Burro de un dictado viejo e inútil,
Mula Ingenua de este mí.
Te obstinas en rehacer gestos de ayer,
rumores de agua que confunden la mente,
la mano, la voz, la semilla, su dulce sí.
Mula lasciva! Erotómana ingenua.
La obsesión gira sin ningún destino.
Es un mundo muerto. Corta por favor la cuerda
frena el impulso de ser fértil en mí.

(De Mordida de Gato)

(Versión de Orlando Guillén.
Supervisión, Enric Casasses y Dolors Miquel)






el vent i la casa tancada 
(1990. Columna) 


CIUTAT

Te n'he parlat tantes vegades, de la meva ciutat, 
la ciutat dels meus divuit anys, els carrers, les cases, 
el castell al cim, el riu, les sèquies, 
l'alegria dels bars, l'alegria del vi, 
els besos ebris, fugissers, com l'escuma, 
l'atzur del cel sota els àlbers del riu... 
Te n'he parlat tantes vegades, però alguna cosa 
més enllà de persones i objectes em fuig, 
alguna cosa molt meva, un vent íntim 
que hi és cobrint-ho tot com aleshores la boira. 


VERTIGEN

Penso en la nit que ens vàrem conèixer, 
la Barcelona dels setanta i la teva adolescència: 
una camisa blanca descordada, els texans ajustats 
sobre les teves rodones, perfectes natges 
i el fulard amic del vent 
i el teu riure de fruita i llavis. 
Era una casa bruta, plena de haixix i de moros, 
matalassos sobre el terra i parelles rodolant-hi, 
el xampany que duia sobre la pell calenta, 
el teu tacte lliure fregant-me les espatlles. 
Penso en el vertigen de mirar-te: 
la nit, com dalt d'un espadat immens, 
el soroll llunyà de les onades. 
Sempre que t'abraço retorna el vertigen. 


"M'AGRADA ACARONAR-TE QUAN ABSENT..."

M'agrada acaronar-te quan absent, 
dorms i no em saps i el teu cos llunyà 
com deixats entre llençols records de seda, 
seda blava i fresca, memòria per al tacte, 
es commou, bella flor esparpellant-se 
a l'albada de la meva tendresa. 
Hi ha les corbes i els racons del teu cos, 
la meva geografia, Jaume. 
Hi ha viatges solitaris.

inici

llibre dels homes 
1998

(I sobretot per a rosa Abellà, ma mare, la qual l'hagués 
llegit dient "Nena! És que no sé... Sí que fa riure, però no  
t'acaba de deixar riure... Tens una visió massa negra de les 
coses", i que no ho podrà dir perquè acaba de canviar de 
barri.)

ON L'AUTORA PASSA EL TEMPS RECORDANT  
A QUI LI DÓNA LA GANA

Seràs primer 
penis golafre 
de color cafre,  
tu el catòlic 
que pateix còlic, 
tu el director 
del pilastró 
que just s'arruga 
quan la berruga 
li veu la dona. 
Tant se me'n dóna 
que tothom sàpiga 
ni que no hi càpiga 
en vers estret 
que ets de Canet, 
canes tenyides 
perdonavides 
podràs dragar 
aquest anar 
de versos àtics 
tan poc simpàtics? 
Si ho he de dir 
que el que és a mi 
si em perdones 
o t'hi abones 
tant se me'n fot 
i fins i tot 
riem el guany 
amb el company... 
Recordes quan 
no fa pas tant 
em deies fluix 
com cotó fluix 
mal esquerdill 
de tenir un fill 
ben d'amagat? 
Amaga el gat 
que se t'ha vist 
i és molt molt trist. 
I fora tema 
que aquest es crema. 
I tu ja ho deies, 
que gens no reies 
d'aquesta treva 
amiga meva. 
Si tu, homònima, 
ets dins la nòmina 
curta i segura 
que sempre dura 
d'amics dels bons. 
Toquem canons 
senyora Coll 
i de bescoll 
saludo l'Elsa 
que et fa de melsa 
i per molts anys 
sense paranys 
que bé te'n faci 
i no es desfaci 
res entre naltres. 
I de les altres 
traient el cap 
abans que cap 
entre gin-tònics 
i versos fònics, 
entre secrets 
dits en secrets 
d'impresentables 
i menyspreables, 
véns tu, Oh Montse, 
que vols aconse 
guir que ens trobem 
-i bé que ho fem- 
quan són les tantes 
i portem tantes 
copes a sobre 
que parlem sobre... 
Bé. Tu ja ho saps. 
M'hi poso taps. 
I per tu, Tresa, 
sense peresa, 
perquè al treball 
ens fem un tall 
de riure penes 
a les esquenes 
d'alguna fleugma 
-que rima amb zeugma- 
per no dir qui 
perquè així 
no em renyaràs 
de posar el nas 
allí on no em criden 
si no m'hi criden 
o bé no hi cabo. 
I aquí acabo, 
estimats meus, 
seguiu els peus 
mètrics d'aquesta 
que té la testa 
i que s'entesta 
a inventar 
i recordar. 
I tu, xaruc, 
decrèpit, ruc, 
només m'ocorre 
que ho deixem córrer. 


IX

Vaig acabar 
d'estudiar 
el curs cinquè 
l'any en què 
la UCD 
es va desfer. 
Pujà el PSOE. 
Mercès al Boe 
vaig poder entrar 
a treballar 
en una escola. 
Vivint tot sola 
en un pis ample 
del gran Eixample 
vaig fer un parèntesi 
però tan cèntesi 
mal que durà 
si fa no fa 
un mig badall. 
Així en un ball 
bevent xerès 
trobí promès 
fill d'un burgès 
entès, marquès,  
decorador,  
un gran senyor 
mig tarambana 
que allà a l'Havana 
tenia terra 
dins d'una gerra. 
Tanta riquesa 
que fins marquesa 
era la tata. 
Sota la mata 
les punxes dures 
de les factures 
darrera baula 
paraven taula. 
El meu promès, 
era un encès, 
o almenys en fama, 
devot de Brahma, 
feia cant tàntric 
vivint a can tric 
i traca. Era 
un noi bandera. 
Parlà d'amor 
i em donà el cor 
-per a ell la poma- 
camí de Roma. 
Partírem pomes 
destins i plomes. 
Convé saber 
que altres n'hi hagué 
(prò cap de Múnic), 
abans que l'únic 
el vertader! 
em fes puré. 
Estalviaré 
el llarg paper 
que vam firmar 
ell esquerrà 
i jo dretana 
a hora tardana 
davant d'un jutge 
vestit de sutge 
i moaré. 
Estalviaré 
el llarg convit 
i el poc profit 
que en vam haver. 
Estalviaré 
la nit de noces. 
Niré a les brosses 
i pariré 
un sol bebé. 
Sola en el part 
que ell feia tard 
a un gran treball 
on feia el gall. 
Sola també 
amb el bebé 
nant cap a casa, 
canviant la gasa 
sense saber 
què s'ha de fer. 
mentre ell prolífic 
feia el científic 
i es doctorava 
en llengua eslava. 
Aquest desfici 
fou a l'inici, 
en vaig aprendre 
i em vaig reprendre. 
Vaig estudiar 
sense parar. 
Vaig treballar 
i vaig rentar 
sense fer blasme. 
Amb entusiasme 
era mildones 
i totes bones: 
mama, fregona, 
puta, minyona, 
treballadora, 
menstruadora, 
senyora tal 
i intel.lectual. 
Trobava hora 
per ser escriptora 
de vena blava. 
Esgarrapava 
quarts als segons 
per als collons 
d'aquest marit 
tan eixerit, 
tan competent 
tenir content. 
Un pèl cansada 
la cansalada! 
Tot esclatà 
quan començà 
a llegir el llibre 
el mateix llibre 
que estàs llegint 
gràcies a un tint. 
Es va enfadar 
i amenaçà 
amb què sé jo. 
Vaig dir que no, 
pujat el to 
de mot i so 
i em separí 
per a fugir 
d'un gris demà. 
Em vaig donar 
com a present 
d'avorriment 
un primer amant, 
sempre encertant, 
que era un bon cínic 
(el meu ull clínic!); 
un respectable 
marit afable. 
I repeteixo 
-i també em queixo- 
del segon jan 
un tio gran 
que aprofità 
el tarannà 
del desconcert 
i en un concert 
se'm declarà. 
Hi vaig anar 
com una reina 
i enmig la feina 
se'm va posar 
a fer ba ba 
llengua penjant 
salivejant, 
semblava un zombi 
sortit d'un combi. 
I acabo aquí 
amb un destí 
que ha fet camí 
amb mi i per mi. 
Homes adéu, 
i no vingueu. 
Me'n vaig a peu. 
  
  


haikús del camioner

Les mans tinc plenes 
de presó pura. Reixa 
d'on fuges, somni. 

Si la pluja ve, 
amb el seu bes mullat ve, 
jo també vindré.

Sota el seient 
porto vins, licors, estels 
i roba vella.

A la maleta,  
daus perduts, jugats al cor 
papers, baralles.

[...]

Paret tan blanca 
t'assetja el fosc gargot 
a l'eixarranca.

Parets de pedra 
sou l'ànima antiga, 
de sutge, negra.

Paret reclosa, 
qui sap el teu missatge, 
la teva nosa?

Paret venuda, 
la multinacional 
plega a la una.

[...]

Jo et portaré, 
vell vagabund homèric 
fins a Montpeller.

I de Montpeller 
del vell port no me'n mouré 
ni que m'hi matin.

Si m'hi mataven 
fossin unes mans dolces, 
plenes d'espines.

[...]

Dóna'm un parrac 
de felicitat penjat 
d'una lluerna.

Dóna'm el teu pit. 
Abeura'm la set de set 
que no se'm passa.

Roba'm el sexe, 
talla-me'l a daus. Sembra'l 
a l'esplanada.

Arrenca'm els ulls 
amb botons blancs de nacre 
d'ullal ben negre.

[...]

Follaré verge 
la puta carretera, 
la d'ulls de patge.

Resaré al zel 
dels conills i les guatlles 
matolls de festa.

Diré: Plèiades 
i als meus peus hi tindré 
dones, estrelles.

Diré fluix Venus 
i la mitjanit vindrà 
amb una poma.

inici

gitana roc 
2000

LO MARRACO [fragment]

L'espai i el temps de la Gitana són canviants. Reculen sense lògica, al seu albir, com els crancs, sempre en un mateix estret carrer poètic. Ara és la Cuba d'en Fidel, adés són unes antípodes plujoses, gairebé diluvials, més endavant un carrer mut d'Hèlsinki, un bosquet mediterrani d'alzines, el carrer Roig d'Amsterdam, un carrer de barri de Lleida, un carrer de Maig argentí i en definitiva, sempre, un carrer estret d'Almenar, de Catarroja o de Tarragona. 


*

Però la Gitana no està per hòsties, 
que no, 
que ella 
volia, volava, belava, brollava, s'abellia per: 
abraçar-te amb els ulls, 
abraçar-te amb les pestanyes, 
sentir l'encaix de cap entre el coll i l'espatlla, 
sentir la tendresa a l'omòplat dret 
i a l'esquerre i a la tíbia i a la ròtula, 
sentir-la com l'aranya que cau enmig del braç 
per equivocació, però s'hi està i t'hi fa  
teraranyes de pessigolles 
a l'olla. 


*

La furgoneta de la poli patrulla pel cel 
          apresant estrelles, 
ara acaba de demanar el carnet a Venus 
          -la situació és tensa- 
perquè hi ha un nacional d'amagat 
          amb ganes de brega 
que acaba d'obrir un expedient 
          a Cassiopea 
per conduir amb el carnet CADUCAT 
          de fa mil micres de segles. 
El cas és que, a la Gitana, les policies 
          no li fan gens de gràcia, 
     Ni que siguin celestes! 
(On hi ha un policia hi ha un problema.) 


*

plagada de tèbies rebel.lions de realitat: 
la vent, la sol, 
el pluja, el neu, 
el lluna, el veu..., 
perquè la realitat és el somni de la raó violada 
i els monstres són els 3 àngels del pensament 
manent 
imminent com el tren de les 12 
i la bellesa és l'infern de la raó crucificada 
amb cataplasmes de pa i vinagre calent. 


*

La Dragona/Gitana/Marraca aparca la parca 
en la immensa Plaça de Maig, 
entre orquídies velles i corbs arnats de combat. 
Militars esbotzen les portes de la nit. La Lluna és una trena. 


CLOENDA

Al silenci, li he de dir 
que obri bé la seva boca 
i que parli sense fi, 
al silenci, li he de dir. 


L'EXISTÈNCIA DE L'INEXISTENT [fragment]

L'existència de l'inexistent és una cosa que empipa. Majorment, perquè posa a la corda fluixa l'existència precària d'allò que empíricament se suposa real. La història és plena d'inexistències que, en rebel.lar-se al carrer Major o a la Plaça on raja la font, han revoltat fins a tal punt les coses conegudes que algunes han anat arrossegades fins a la més fonda obaga de l'oblit col.lectiu. Per això, la realitat sempre tem l'inexistent. I també perquè en el no-verificable hom constata que s'escapoleix la seguretat del cercle, talment el cotxe infractor que no s'atura a la crida del policia i aconsegueix fugir per la potència de motor i per habilitat del conductor. I segurament també per aquella llei inaprehensible que és la casualitat. 
  

Mos de gat 
Barcelona, Ed. 62-Empúries, 2002)

TAM-TAM

El costellam de l’esquelet del poema no pot suportar
aquest batec bantú, xulú del nostre cor.
La sang, a rierades, corre per les temples.
La paraula se’ns torna a palmell fred de mà.
El vers arrampat al naixement de la bragueta.
Jo sóc un poema vaginal.
Tu ets una verga poètica.
Això és amor. El Sena ho sap.
No sé parlar.
No puc dir res.
Tinc la llengua paralitzada a la teva boca.
Sóc un animal ajaçat dins del jóc de la teva boca.
Sóc un animal assedegat de l’aigua de la teva boca.
Tot el món per una dolça construcció del Nosaltres en l’Un.
El món ho sap.
Això és l’amor.
Tam-tam antics a la selva de les venes.
L’esquelet del poema no pot suportar aquesta embranzida.
Defalleix sense ser ni no ser.
Ja no tinc veu.
Et tinc ben meu.
Tu i jo ho sabem. Això és l’amor.



Aioç
Barcelona, 62 / Empúries, 2004


ELS 3 ESTATS DE LA MATÈRIA

          Que jo, més assenyada en la meva fortuna,
          tinc entre totes dues mans ambdós ulls
          i només allò que toco veig.
               Sor Juana Inés de la Cruz

     1. Poema Animal

Vine. 
Estic bloquejada.
No puc escriure res.
No puc pensar en res.
Tinc un curtcircuit:
els cables em ballen al cap,
les molècules se'm fonen.
Hi ha una tempesta d'àtoms, 
hi ha una explosió neuronal.
El meu cos reclama carn,
la teva carn, la teva.
L'aliment animal,
la sensació robada,
la sensació animal.
Estic bloquejada.
Tinc un curtcircuit.
Sóc un robot del meu sexe.
Tu pots moure els terminals.
El meu desig engabiat
m'esgarrapa com una fera.
Vol llançar-se contra tu.
Vol la teva carn, la teva.
Sóc l'autòmat del meu desig.
Cap terminal em funciona.
Tinc un curtcircuit.
Estic bloquejada.
Vine.

     2. Poema Vegetal

Ara sóc aquí.
Sóc un bosc d'heures obscenes.
Sóc un bosc de lianes impúdiques,
sóc l'esparracada masoquista d'esbarzers.
Travesso els espais foscos del cervell.
Muntada al cavall de la solitud,
a la gropa dels desitjos salvatges.
Sóc la densitat que s'ofega en l'excés.
Perduda en la immensitat del conte de la carn
t'espero llop cínic, escena mòbida.
Matar-te i morir en un lapsus de tmps,
murmurar foscor com si fos incendi,
devorar el límit, matar allò conegut.
Densitat que s'ofega en l'excés.
Ets el camí que em duu sense mi.
Tu sóc aquí.
Fantasia vegetal. Tardor del misteri.
Despulla'm.

     3. Poema Mineral

          La lluna una pedra és, e no ha ànima.
               Sermons de Sant Vicent

No puc creure que.
Que i no ho puc creure.
On ni quan. La carn? Sóc una pedra.
¡Algun cop t'he desitjat
amb la força d'un riu vaginal?
Sóc al mar. Sóc una pedra al mar.
El mar se'n recorda del riu?
Vénen les marees. La lluna és capriciosa.
La lluna és una pedra. Al buit.
Jo sóc la lluna. Levito els cossos.
La Ingravitud. ¿És un cos
un astre que baixa cap a la mort?
La mort és plena de lluna.
La mort és ofegar-se en ombra d'aigua.
El teu cadàver... Sóc una pedra...
Ja no et desitjo, home.
M'he empassat un forat negre.


     POEMA ESPIRITUAL

Només et demano ara... Ideava:

concerts de violins imaginaris,
els dits de les coses al piano de l'essència,
la balada de la fam eterna dels contraris,
religions sense memòria, sense feligresos,
catedrals íntimes. I els pobres a la porta.

Els àngels existeixen més que cap existència.
Tostemps algú els veu, perquè mai han estat vistos.
Algú més aporta proves irrefutables de l'impossible.
Tot el que no ha estat ens sedueix
des de la seva altitud inabastable. Ens envolta.

Els concerts imaginaris tenen espai dins el silenci.
El somni és el cor de la creació.
Veure en el Tu la idea de l'amor.
L'edifici íntim. La construcció de l'arna
dins de l'ull de l'abella. La porta dins la porta.

L'ull és massa imaginari per adonar-se'n
de la imperfecció que trenca el motlle après.
Les existències no suporten la llum.
La beuen en una borratxera de mort. La beuen.
I el teu cos té massa mort. Massa.

Només et demano que siguis un àngel
a la porta, que et sobrevisquis a tu.
Només et demano ara que siguis un àngel. 
Només et demano ara que siguis un àngel. 
Només et demano ara que siguis un àngel. 



KOM

Com més m’allunyo de mi,
més sé qui sóc.
Com més m’allunyo, més em perdo
més em recupero.
Com més me’n vai fora de mi
més endins em trobo.
Com més m’enterro en l’oblit,
més em recordo i em tinc.
Com més desconec el  conegut
més m’abraço l’abisme i el buit.
Com més travesso els límits imaginats,
més espai tinc, més camins sóc.
Com més nego l’evidència de l’anàlisi
més em dibuixo, m’aparec.
Com més em travesso els límits
més m’abasto i em sorprenc.
Com més em moro de mi
més em visc i més em neixo.
Com menys em tinc,
més em posseeixo.



Ver7s de la terra

Lleida, Pagès, 2004

AIGUATS

Lo cel que mos dóna el sol
mos arria pedregada
o mos fot un vent que ens mol
lo recapte i la teulada


SEQUERA

Aigua, aigua, deu-mos aigua
deu-mos aigua, malparit!
Fill de puta, deu-mos aigua,
que mos falta dia i nit.


A TAULA

L'alegria: uns caragols
patint turment a la planxa.
Vi, costelles sota els sols
i claus calents a la panxa.


PAGESOS

Ni misses, ni capellans,
ni reis ni hereus. Lo tros.
I per déu un porró gros
i una arengada a les mans.


Pa que los volem los reis
si los hem de mantenir?
No n'hi ha prou amb tenir lleis
i tenir allà Madrí?


Mos caguem en tots los Sants,
en les Verges i en lo Déu,
en monges i en capellans.
Prò que no ens tòcon la Seu.


LOS HÒMENS

Los hòmens que tenen por
són com los gossos porucs:
et mosseguen amb agror
sense fer ni dos lladrucs.


Molt prisumir lo gallet
d'anar sobrat de gallines,
i encabat dins lo llitet
no sap moure les pitxines.


XIQUETES ENAMORADES

Quan lo frred burxa la pell,
no hi ha filla res millor
que tenir un amant bell
que et sapo donar calor.


Pobres verges lleidatanes,
l'església les ha capat,
si el forat se'ls obre amb ganes
s'hi posen esparadrap.


MONGES I CAPELLANS

Dins los convents ningú sap
quines foren les barbàries,
la gota a gota a lo cap,
los crims, les tortures vàries.


Tirrorífic va ser quan
van trobar dins los convents
los cadàvers dels infants
que no tinien ni dents.


Se cremaen los convents
ere la rivolució.
Se mataen los parents,
allavontes, ara no.


L'AMOR

T'estimo tan tan endins
que no tinc por de la por
ni dels límits o els confins
més desconeguts del jo.


LA BOIRA

La boira mos ha tapat
lo que mos és conegut
tot ha desaparegut
com si res no fos estat.





Missa pagesa.
Barcelona, ed. 62, 2006


*
Caminem sense veure-hi,
amb seguretat.
Caminem cap al precipici de la seguretat
on ens espera el pelicà enllardat de petroli,
del petroli de la seguretat.
Del detergent que renta el petroli de la seguretat
i que fa que el detergent brilli més
que cap pensament de consciència.


UNIVERS AMB GALL

L’univers i el contraunivers
i els espais paral.lels,
els quàsars, els forats negres, la immensitat,
els nans blancs, l’antimatèria, el vertigen
de caure al buit interestel.lar…
Oh!, deu-nos un cotxe i un apartament
on velocitat i murs i televisions i màquines al.lucinatòries
ens tornin cecs per a contemplar-los.
I deu-nos el do ubèrrim de la imbecil.litat.
No deixeu en cap moment que el geni ens fecundi.
Allunyeu-nos aquest infern de la ment, de la vagina, de l’esperma.
I deu-nos, també, tres fills que se’ns assemblin
i que heretin les nostres hipoteques,
la nostra misèria, la nostra hipocresia,
els nostres somnis de quinze dies a la platja de Cancun
i, sobretot, un fill que sigui l’ovella negra,
un fill que ens faci recordar com no hem de ser mai,
un fill a qui crucificar amb els tiets que veiem per Nadal
tres vegades abans del cant del gall de la plaça Lesseps
que rep les dotze del migdia amb la fúria amb què el seu avi 
rebia l’alba, la reina de les trenes negres, l’abercoc sideral.


SALM DE LA IMPENETRABILITAT DEL SILENCI

El silenci sempre suma,
mai resta.

La sintaxi del silenci
no té subjecte.

L’objecte del silenci
és el subjecte amagat.

En l’ocult del silenci hi és tot.

El silenci és la matèria
més dura i indestructible.


PRIMERA HOMILIA: DELS CRETINS

     I

Oh estimats creients!
Els pútrids escapçats de la Norma,
bueno, pus, això: cabronets immunds,
tòtils llepaculs i empassahotot,
nyonyetes pansits, floretes de gerro,
gossets espigolaires, llepapoderosos,
els de la llotgeta dels restrenyuts,
el que se l’obren perquè els posin
bitlletets ben endins i els hi suquin,
espernegadors camandulers,
mediocrastres de l’espectacle,
públic Públic, prostituts dels quedem bé.
Oh estimats creients!
Déu és amb vosaltres
perquè Déu és el primer que es ven
per una resurrecció
al país dels depravats esplinosos,
s’hi ven en trinitat rebaixada.
Oh vosaltres! Els pecadors del pecat!
Anireu al cel, no ho dubteu, hi anireu
amb una barra sota el nas
i un doncs i un bé a la punta de la Fabra.
I allí us la confitin!

     II

Oh cretins simpatiquíssims!!
Al paradís haureu prats sencers de marhuana
que us distreguin el tedi sublim
que creix com una truja ingràvida
al vostre cerebel flipat de per visa.
Tindreu prats perquè pastureu, sí: ramtas dòcils;
i petites flors que deixaran anat
la blanca pols de neu dins els vostres nassos.
Demaneu tres desitjos, bordegassos.
El mal geni de l’ampolla us els condedeix
a canvi que deixeu d’esternudar renocs.
Demaneu tres desitjos ara.
I moriu després com porcs
amb l’homor esgüellant dins la gola.

     III

I valtres, germans, els búdics,
els tàntrics bevedors de cervesa,
bueno, pues allò: maricons dats pel cul,
busqueu una figa de finals d’estiu
que està més dolça, collonassos,
i claveu-l’hi fins que faci un suc blanc.
Però vigileu que no us hi enganxi,
ingenus seguidors de Bacus, el verro.
La vostra panxa de prenyada, oh masclets pitofs,
potser no us la deixa veure. O us la confon.
Ah! I com us la trobareu, mendicaires de taverna!
Però Déu també pensa en vosaltres.
Per desgràcia sou també bastards seus,
encara que no n’heretareu ni un celleret de Pryca.

     III

I valtres, ardents bagasses
que busqueu un amor que us l’endinyi,
patètiques ingènues del colibrí romàntic?
Déu n’està bastant tip dels bvostres precs
i us envia aquesta maledicció, agres donzelles:
Per cada dos homes dolents que trobeu
en trobareu tres de pitjors,
per cada dos de bons,
amb una mica de sort
en podreu enxampar mig
si no corre massa.
Si és coix o li falta
la perna del mig
beneïu-lo
i envieu-lo
de retorn a la mare
en un correu urgent.
Oh calentes verrones
que busqueu mascle!
No us l’endinyarà
si no és amb un cogombre pansit
o amb una albergínia tova.
I haureu de refregar-li els pixums
que li queden als calçotets,
que ni bé no se l’espolsa!

     V

I les tribus del collomobre, i el collomtanca,
les d’Acràcia: set pel cap baix i pel cul alt,
totes descendents de l’Estat de gràcia.
On anarquegeu, anarquistes, sinó fent
la bèstia de dos lloms i el crit de l’òliba?
Ai, quin lladellam i quin emmorenar-se-us l’anus
quan al cul se us enrampa un vers clus, cagallons secs.
Pàl.lids vampirs, als vostres urinaris
Déu no s’abaixa ni la bragueta.
Ai, Gadobillols idealistes, com us penja la botifarra!
Esteu desheretats de la terra promesa
on la vaca llepa le figues de set dones
i el toro rumia filosofies tan sublims
que un altre dia us les conto
perquè ara he de continuar l’homilia.ñ
L’hèlios gamba ràpid. I abans
pensava torcar-me la figa
amb els vostres encantadors pamflets.
I que cap no me l’enceti!


MARE NOSTRA

          Mare meva, que no ni sé on ets,
          de qui només en tinc el nom…

Mare nostra que esteu en el zel
sigui santificat el vostre cony
l’epidural, la llevadora,
vingui a nosaltres el vostre crit
el vostre amor, la vostra força.
Faci’s la vostra voluntat al nostre úter
sobre la terra.
El nostre dia de cada dia doneu-nos avui.
I no permeteu que els fills de puta
avortin l’amor, facin la guerra,
ans deslliureu-nos d’ells
pels segles dels segles,
Vagina.

Anem…



El Musot
Lleida, Pagès editors, 2009



L’AURA DEL MUSOT

                              Però la foscor ho reté tot.
                                                Rainer M. Rilke

            pel bosc del llop que menja nenes...
                                              Josefa Contijoch

Així t’he vist, sortint del teu prostíbul,
sorrut, callat, les mans a la xavalla,
el coll vinclat, oferint-se al patíbul
de la destral d’una foscor que et talla.

Ets l’ideal: no hi ha fades ni boscos.
Si n’hi ha, de llops afamats i maldestres;
el gest és brusc, les brises són eqüestres
vents d’un infern que t’acompanyen foscos.

Pobre Petrarca, si hagués topat de nassos
amb aquest fat que duen els teus passos:
l’aura del gest fóra glaç hivernal.

Hi he topat jo que tinc l’ànima lliure,
que tinc la fe absoluta del viure,
que crec en tot i en un amor total.



FUTURIBLES CATALANS

                                                      Homenatge a Brossa

                    Cap peix del Mediterrani podria moure’s
                   si no portava marcades les quatre barres
                                                            Ramon Muntaner

Caurà de dalt, no cal que ens preocupem:
El cel plourà pinzells tan catalans
que ens pintarem bigotis als miralls,
ens pintarem la terra en un paper,

la pàtria que hem perdut sense combat,
sense combat la recuperarem,
sense fusells, només amb cebes i alls:
farem uns rots tan amples i ancestrals

que màgics mons de iaies amb elàstics
ens portaran barrets plens de conills
que rostirem abans no siguin dits

i ens menjarem enfundats en un frac.
Els peixos muts parlaran català
i el pa amb tomàquet onejarà als màstils.



UNA MEUCA PARLA A UNA DONA CASADA
I A UNA DONA ALLIBERADA

     I a canvi de diners i propietats, m’hi gito, uf, com un bunyol dins mel!
                                                                                                     Carles Hac Mor

Me’n vagi jo sense altra companyia
que uns bons bitllets a dins de la cartera,
en canvi tu, què tens?..., una nevera?;
i tu, què tens?..., un record d’aquell dia?

Ai, meretrius del raval de l’amor,
mercadegeu amb bocs i perdulaires,
obscenes sou mostrant el vostre cor,
l’ànima nua a tants homes drapaires.

¿I si us mireu?: l’una enmig de sanglots,
l’altra abraçant el pal de la fregona...
Jo mostro, al cul, el porc de la guardiola,

me’n ric a gust de la polla mandona
que em dóna el brou i el tall de la cassola.
Balla el diner i ballen els escrots.



A UN EGO INDISSOLUBLE

                                                  Perquè jo sóc jo.
                                                          Jorge Bucay

Qui fos com tu, tan un, tan unitari!,
en canvi jo amb tants jos com arrossego,
m’entrepusso i em caic i m’ensopego,
que no em sóc mai un un, que em sóc un vari.

Ànima tinc de zoo o de bestiari,
i m’és el nom una carcassa augusta
on bat el mar i es lamenta la fusta,
que només l’esquelet m’és unitari.

I en somnis vinc a mi molt més llunyana,
i m’és l’oblit una estructura eterna,
que el meu timó desplaça i que em governa.

I sóc el port, quan bufa la galerna
del fosc destí d’un déu que m’acompanya
amb veu de jo des de la llet materna.





No hay comentarios:

Publicar un comentario